O NAŠICH ZNAČKÁCH CHILL [K]OUT

NOMESS: konec nepořádku (a to ve stylu)

2.7.2018
Taky jste v pubertě rodiče vytáčeli cedulemi na dveřích typu „Pořádek je pro blbce, inteligent ovládá chaos“ nebo na matčinu výzvu „Ukliď si!“ odpovídali stylem „Myslíš si, že Einstein vymyslel Teorii relativity při úklidu?“.

K pubertě trocha toho nepořádku a chaosu patří. Ale ruku na srdce – je to teď lepší? Jak vypadá váš pracovní stůl? Štosy pečlivě srovnaných papírů, šanony poskládané podle abecedy a tužky seřazené podle velikosti? Nebo se spíš deska stolu prohýbá pod nánosy neidentifikovatelných papírů, hrnků od kafe a plechovek energeťáků?

Někomu takový „pracovní chaos“ (nebojme se ho nazvat nefalšovaným pracovním bordelem) vyhovuje, ale pravdou je, že lepší výkony člověk podává v inspirativním prostředí, a to zátiší s plesnivou PET lahví žel bohu není. Nehledě na to, že jsem se na jednom z renomovaných bulvárních serverů dočetla, že sklon k nepořádku je příznakem duševní nemoci… Dnešní řádky tedy budou věnovány kreativnímu pracovnímu prostředí, které vás vyburcuje k maximálním výkonům.

Odpovědí na váš (a můj) malý problém by mohla být dánská značka NOMESS, jejíž filosofie je tak jednoduchá, jako produkty samotné. Zaměřuje se na předměty denní potřeby, které vám zjednoduší život a pohladí vás po designové duši. Na asistenty, jež vám hravou cestou pomohou s roztříděním věcí a udržením pořádku. Celá řada funkčních produktů se totiž nese v duchu ikonického nordického designu se špetkou rozpustilého minimalismu. NOMESS se postupem času stal oblíbeným hlavně mezi kreativními lidmi, kterým je jasné, že funkčnost produktu nemůže stát sama, ale musí jít vždy ruku v ruce s estetikou.

Že se to lehce řekne, ale hůř udělá? Pokusím se vám sepsat takové desatero, kterým získáte vládu nejen nad svým stolem, ale i nad svým (pracovním) životem.

  1. Uhnízděte se: Nemusíte se zrovna řídit zásadami Feng Shui, ale je určitě dobré zajistit si stůl a židli, které budou vyhovovat vám a účelům vaší práce.
  2. Ukliďte si: Já vím, čekali jste, kdy to přijde, že? Zbavte se všeho, na čem je prach, plíseň nebo omastek. Stejně tak věcí, které ke své práci nepotřebujete, a vůbec jsou k ničemu.
  3. Zorganizujte se: Neříkám, že musíte děsit okolí autisticky vyrovnanými komínky, ale jistá dávka organizovanosti a pečlivosti vás posouvá k novým výzvám a úkolům. Středem stolu bude pravděpodobně počítač. Dál platí, že čím častěji danou věc používáte, tím byste si ji měli držet blíž u těla. I ostatním věcem přiřaďte místo, včetně papírové svorky.
  4. Buďte 3D: Když mluvím o stolu, nemám na mysli jenom stůl. Nemáte-li místo na pracovní desce, rozprostřete se do prostoru. Nástěnka vám jednoznačně usnadní život, stejně jako koš nebo extra zásuvky. A všechna zmíněná pravidla se samozřejmě vztahují i na ně. Takže už žádné co oči nevidí, to srdce nebolí, už žádné miniskládky v prvním šuplíku.
  5. Nálepkujte: Nazývejte věci pravými jmény, ušetříte tak čas i nepříjemnosti.
  6. Dělejte si seznam: Ať už nákupní nebo pracovní, To-do list není radno podceňovat. Na nic nezapomenete a máte přehled o tom, co jste udělali a co je ještě třeba udělat.
  7. Nezapomínejte na psací potřeby: I když pracujete primárně na počítači, nezapomínejte na staré dobré tužky a papíry. Jsou to skvělí pomocníci při zapisování poznámek nebo malování karikatury šéfa při poradě.
  8. Udělejte si to hezké: Je to především váš prostor, kde trávíte hodně času. Nezapomínejte tedy na věci, které máte rádi – fotku vašich koček, kaktus nebo (nealkoholický) nápoj. Najíst se ale raději choďte jinam, prospěje to nejen věcem na stole, ale také si od práce lépe odpočinete.
  9. A zase ten úklid: Po každém dnu si na stole ukliďte, bude se vám příště lépe začínat.
  10. Já řekla desatero? Tak třeba si pěkně vytapetujte počítač, ať vás motivuje k práci a těší vás se na něj dívat.

Tak schválně, jak dlouho nám to vydrží. ☺

Mohlo by se vám líbit taky…

Žádné komentáře

Komentovat