VEMZU VÍ

Jak mít nejlepší tělo ještě před létem

30.3.2018

Zdroj: Heather Hazzan and Lily Cummings

Konečně teplo. Nořím se do hlubin skříně a vytahuju zpět do života krabice s oblečením, které spalo zimním spánkem. Soukám se do šortek, knoflík jde zapnout mnohem snadněji, než jsem čekala. Žeby? Žeby se letos neopakoval tradiční scénář se záhadně “sraženými” kousky? Na postel vyskládám ten nejvíc cool styling, navleču všechno na sebe a jdu se kochat sama sebou před zrcadlo – ale něco je špatně. Co s tím?

Dívala jsem se na sebe a otáčela ze všech stran. Tady to odstává, tady táhne, tady plandá, jak je to možné? Vždyť tyhle šaty jsem si nechala šít na míru?! Co se změnilo, když míry mám pořád stejné? Až při pohledu na fotky z poslední doby mi to začalo být čím dál jasnější. Nějak jsem přes zimu zapomněla jaké to je, chodit s hlavou hrdě vztyčenou. Člověk se krotí, hlídá si co jí, snaží se hýbat a spát, používat správnou kosmetiku a všechno stíhat – a místo nekonečné krásy ho stíhá akorát vlastní stín. Někde v dálce jsou fotky modelek, úspěšných manažerek a bezchybných matek, ale je jedno jak rychle běžíš, krása a dokonalost se vzdaluje rychlostí Usaina Bolta. Nějak se mi v tom spěchu povedlo zapomenout na svou vlastní hodnotu.

S tělem je to totiž podobně, jako se zbožím. Zas tak moc nezáleží na tom, jaké máte BMI. Mnohem důležitější je, jak ho prezentujete. Znám bohyně, které se pyšní impozantními rozměry a neuvěřitelným sexappealem. A holky, které sice mají nekonečně dlouhé nohy a ideální míry, ale jsou prakticky neviditelné. Jó, sebevědomí přitahuje a správné držení těla na pohled ubere minimálně dvě velikosti. Jenže kde brát? A kde začít?

Hlavu vzhůru, ukaž se, vypni prsa a narovnej se! Tak si konečně trochu věř… Taky znáte tyhle super funkční rady? Zkoušeli jste se jimi řídit? Já jo. Nejednou. A moc to nepomohlo. Co naopak funguje?

Protáhnout se

Chcete mít kočičí eleganci? Protáhněte se. Stylové je zacvičit si jógu na pláži a přivítat den Pozdravem Slunci. Dopřát si lekci pilates v trendy studiu nebo se konečně přihlásit na hodiny baletu pro dospělé. Stejně dobře ale pomůže i obyčejná ranní rozcvička jak z filmu pro pamětníky. A že není čas ani na to? Pak se protáhněte vleže, v posteli – pokuste se dotknout dvou protilehlých stěn zároveň. Páteř se srovná a tělo se prodlouží klidně i o 3 centimetry.

Nabrat sílu

Kdo s tím má trochu problém ví, že udržet se ve vzpřímené poloze je dost náročné. Zapojit svaly zad, krku, břicha, stáhnout lopatky a zadek… a teď se u toho všeho snažte usmívat a nedejbože komunikovat. Žádný vzpřímený z nebe nespadl – a o nutnosti posilovat ví už tříměsíční mimina. Tohle neošulíte. Pořiďte si super karimatku a začněte. Nejúčinnějším cvikem je plank neboli prkno – a je úžasné soutěžit sám se sebou, každý den přidávat pár vteřin na výdrži.

100 jarních kilometrů aneb tréning dělá mistra

Je možné naučit se vznešeně chodit a stát, a přitom nezvednout zadek ze židle? Ani ne. Využijte jarní dny a vyražte do terénu. Nemusíte zrovna pobíhat po parku jako zběsilí. Oblečte si novou sportovní zbroj, do uší pusťte nejlepší pecky a dopřejte si obyčejnou procházku. Krok za krokem, nádech, výdech, zatáhnout břicho, spustit ramena… Můžete použít krokoměr nebo trackovací appku, pro začátek ale úplně stačí, když takhle dojdete z bytu na MHD a zpět. Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se.

Schovejte nejistotu

Že je dokonalé držení těla pěkně namáhavé? Mi to neříkejte. Mi se to ještě nepovedlo. Ale když už selže všechno, bolí mě namožené svalstvo a mentálně se cítím pod psa, pořád mám v kapse tajný trumf. Fake it, till you make it. Pohodlné a sexy spodní prádlo je základ a sluneční brýle nezbytnost. Prostě se tvářím jako holywoodská hvězda a lidi mi to žerou i s navijákem 🙂

Mohlo by se vám líbit taky…

Žádné komentáře

Komentovat