Pondělí prostě nemá nejlepší pověst. Asi jen těžko bychom našli někoho, pro koho je to nejoblíbenější den týdne. Švédská značka Cheap Monday ale usilovně maká na tom, aby se to co nejdřív změnilo.
Vše začalo v roce 2000 jako obyčejný sekáč, který si na předměstí Stockholmu otevřeli spolu se dvěma kamarády Adam Freiberg a Örjan Andersson. Teda obyčejný… Obchod se jmenoval Weekend a měl otevřeno jen v sobotu a v neděli. A protože šlo vše skvěle, už za chvíli otevírali druhý. Ten pojmenovali Weekday a správně asi tušíte, že na rozdíl od toho prvního měl otevřeno po celý týden. Zní to možná, jakože zazvonil zvonec a pohádky byl konec. Jenže my jsme teprve na začátku.
Jejich second hand totiž kromě oblečení z druhé ruky prodával i exkluzivní značky. Samozřejmě za exkluzivní ceny. Örjan však chtěl svým zákazníkům nabídnout i něco dostupnějšího. Přeci jen má jako Švéd sociální cítění.
A tak nechal v březnu roku 2004 ušít první džíny pod značkou Cheap Monday s legendární lebkou ve znaku. Navzdory jménu si mladí Švédové tohle pondělí zamilovali. Zvlášť když bylo tak levné, že jo. Jen během prvních pár týdnů se prodalo 800 párů upnutých džínů. Ty se tak natrvalo staly jedním ze symbolů značky.
Abychom to nezdržovali. Dnes si můžete Cheap Monday koupit ve více než 1800 obchodech v 35 zemích světa. Kromě pěti značkových obchodů v Londýně, Paříži, Kodani, Pekingu a Šen-jangu, také třeba na VEMZU.
V roce 2008 pak Örjan a spol. spojili síly se švédským řetězcem H&M. To ale nic nezměnilo na jejich filozofii nabízet lidem stejně kvalitní trendy oblečení jako od těch nejlepších značek, ale za extrémně nízké ceny. Aspoň tak to sami tvrdí.
Schválně mrkněte na jejich svetry s výstřihem na zádech, boží dlouhé šaty, košile nebo bundy a přesvědčte se sami. A nebo se nechte inspirovat na Instagramu pod hashtagem #cheapmondaylook. Tohle pondělí si prostě zamilujete.
Žádné komentáře