MÓDA DOMOV

Předsevzetí 2.0 aneb teď už naostro

26.1.2018

A máme tady konec ledna. To znamená, že uplynul jeden měsíc od doby, kdy jsme vykřikovali, jak přestaneme kouřit, začneme cvičit, nebudeme nadávat nebo budeme zdravě jíst. Teď si sáhněme do svědomí, jak jsme si při plnění předsevzetí vedli. Já se přiznám, já nic moc. Kdo se ještě hlásí?

Řekněme, že první měsíc jsme byli ve zkušebce, takže se lehké chyby ještě dali tolerovat. Ale k prvnímu únoru podepisujeme smlouvu na plný úvazek a to už svoje závazky a povinnosti musíme plnit do puntíku. Jak známo, bez práce nejsou koláče.

I když v tomhle případě nebudou ty koláče ani s prací. Rozhodla jsem se, že budu zdravě jíst, to je totiž to nejdůležitější. Jídlo se nestará jen o to, že přežíváme ze dne na den a naše tělo je schopno fungovat, ale způsobuje nám i radost. Já nevím jak vy, ale můj den se člení podle jídla – před snídaní, po snídani, před svačinou, po svačině, před obědem a tak dále… Když nemám kvalitní potravu, měním se v šílenou fúrii, které se každý klidí z cesty. Naopak, když sním něco dobrého, tělem se mi rozleje teplý pocit a najednou vidím světlo na konci tunelu.

Říká se, že člověk jí i očima. Tak na to nezapomínejte, pak líp chutná.

Jíst dobře, ještě ale neznamená jíst zdravě. A jíst zdravě ještě neznamená žít zdravě. V loňském roce vyšla studie, která tvrdí, že Češi jsou prý nejnezdravější národ na světě. Příliš pijí, příliš kouří a příliš jedí. Díky životosprávě trpí obezitou každý pátý člověk! To je přece strašné. Nefandím kultu vyhublých modelek, které jedí salát k obědu a pecce z jablka říkají večeře, ale myslím si, že tělo máme jen jedno a proto se k němu musíme nějak chovat. Já jdu do toho, jdete do toho se mnou? (Prosím 😀 )

V hezkém úboru se to hned cvičí líp… anebo to minimálně funguje jako placebo.

Za obezitu a problémy s ní spojené můžou především špatné stravovací návyky, teda to, že baštíme v noci, anebo samý cukřík. Potom je to nedostatek spánku, za to můžou zase ty internety. A nakonec je to nedostatek pohybu. Zachvátila nás asi pandemie lenory a ne a ne se hýbat.

Voda je celkem zázrak. Jednak je díky ní život na zemi, jednak nemáme tolik hlad a taky podpoříme pitný režim. Vaše ledviny vám poděkují. A menší zadek taky.

Co se stravy týče, nastudovala jsem, že je třeba dodržovat několik zásad. V první řadě si na jídlo udělejte čas a vařte si. Kupujte si kvalitní a čerstvé potraviny, žádné předsmažené hambáče s pochybným obsahem masa. V dnešní době máme sice přeplněné lednice, ale ve skutečnosti nám spousta živin chybí, protože kupujeme jídlo, které obsahuje posypovou sůl a tak dále a tak dále. Takže nešetřete na kvalitním palivu, jednak budete zdraví, budete mít energii a vaše tělo nebude tolik volat po přídavku.

Taky nedržte drastické diety, ale místo toho si zajděte za špecialistou, pokud už tedy toužíte po nějaké větší změně (k užšímu). Určitě se snažte vyvarovat cukrům, protože jak známo, cukr je bílý zabiják. Zařaďte do jídelníčku ovoce, zeleninu, bílkoviny, tuky a sacharidy tak, aby byl vyvážený. Ale jezte tak, aby vás to těšilo! To je na tom to nejdůležitější. A nezapomeňte na pitný režim. Zvlášť teď, když z nás zima vycucává veškerou vodu.

Do postele jedině chic (a doufat, že to vydrží do rána).

Říká se, že kvalitní spánek by měl trvat asi 7 až 8 hodin. Budiž. Zkuste eliminovat manické střídání tříhodinového a stoletého spánku a dopřejte tělu odpočinku! Zkuste chodit spát ve stejnou dobu a zapněte si režim letadlo. Zapnuté přístroje můžou za to, že sebou v noci mlátíte ze strany na stranu jako diví a máte kruhy pod očima jako talíře. Tak jako tak, v noci vás nemá nikdo co otravovat. O počítání oveček se nikde nemluví, leč já to doporučuju jako předspánkovou terapii.

Ačkoli je pohyb od pradávna základním projevem člověka, my jsme se v poslední době asi rozhodli, že ho nepotřebujeme. Respektive stroje se rozhodly. Jelikož se stroje jako počítač nehýbou, my se nehýbeme s nimi. Ale stále ještě si myslím, že bitva člověk versus stroj by měla skončit ve prospěch člověka. Neříkám, že musíte chodit zvedat činky do zemdlení, stačí kratší fyzická aktivita, ale pravidelně. Střídejte sporty, dělejte si z pohybu zábavu, ne povinnost. Udržíte tělo v kondici, bude zdravé a odolné a navíc budete úplně sjetí endorfiny. A to je legální.

Přehlušte při cvičení vlastní myšlenky na to, jak to bolí, táhne a pálí.

Tak pojďte do toho. To dáme! 💪

Mohlo by se vám líbit taky…

Žádné komentáře

Komentovat